Gigi, azt hiszem, volt egy pont, ahol tényleg csak árnyalni szeretted volna a véleményemet, csak én értettem félre, most viszont az utolsó hsz-eddel te értelmezted rosszul a gondolatmenetemet meg úgy egyáltalán az egész vita menetét. Ha visszakeresed, az egész azzal indult, hogy azt állítottam, vannak olyan művek, amiket nem érdemes ide feltölteni, illetve van az a szituáció, amikor bizonyos körülményeknél fogva nem érdemes tovább folytatni a feltöltést, és leszedni a művet, mert nincs értelme. Utóbbira példa, az átírt regényem, de elismertem, hogy ez – ha olvasói szemszögből közelítjük meg a dolgot – hibás döntés volt, lévén időközben rájöttem, hogy hiába a bővítetés/átírás, az ismerőseimen kívül a kutyát nem érdekli, hogy mi lett a történetből. Nekik viszont egyszerűbb az egészet egy Word dokuban vagy PDF-ben körbeküldeni e-mailben, ezért úgy határoztam, hogy leszedem az oldalról a művet. A saját, konkrét eset ennyi, ebben szerintem nincs benne, hogy azt vártam, hogy körülrajonganak vagy ilyesmi… csak példának hoztam fel arra, hogy igenis van az a helyzet, amikor – szerintem legalábbis – nincs értelme a feltöltésnek, csak éppen erre már akkor jöttem rá, mikor már félig feltöltöttem az átírt verziót.
Utána próbáltam megfogalmazni általánosságban a tapasztalataimat, melyek szintén azt támasztják alá, hogy nem mindent érdemes feltölteni, illetőleg leírtam a kísérletem egy olyan regény megalkotására, ami az oldalon számításaim szerint kimondottan sok olvasót vonzott volna. Csak nekem ez nem ment, ellentétben veled, így azt a következtetést vontam le, hogy másként tekintünk az alkotásra, és annak lényegére, és jómagam nem értettem maradéktalanul egyet a szemléleteddel. Viszont alá-fölé rendeltséget nem írtam, sajnálom, hogy ez jött le. De egyébként, ha már kéne, akkor nem pont az a jönne ki, hogy a te eseted kedvezőbb, hisz többféle művel tudsz sikeresen dolgozni és egyben élvezni is őket? Mert hát ki a jobb színész: a karakterszínész vagy az, aki szinte bármit el tud játszani?
Na, de mindegy, a lényeg, hogy a jelenség általános megfogalmazásával is csak azt szerettem volna alátámasztani, hogy létező jelenség az, hogy valamit nem érdemes feltölteni ide, mert nincs rá számottevő olvasói igény, és ebbe, ahogy te is írtad, sokan belefutottak már, szóvá is tették a fórumon is egyesek.
Tisztában vagyok az egyéb érvényesülési lehetőségekkel, de természetesen köszönöm, hogy leírtad, viszont mint említettem, én elsősorban magamnak írok, és nem vagyok benne biztos, hogy túlságosan komollyá szeretném tenni ezt a hobbit, mert tudom, hogy szép számmal vannak olyanok, akik így tettek a sajátjukkal, netán vállalkozást is építettek rá, és egy idő után, mivel kötelezettség lett a dologból, elveszett az alkotás öröme, egyesek meg is utálták azt, amit régen szerettek. Ezt támasztja alá egy pszichológia kísérlet is, amely során – ha jól emlékszem – festőket kértek fel, hogy vigyék be a műveiket a galériába, ahol kívülállók értékelték őket, plusz a festőket is megkérdezték, hogy szerintük melyik a legjobb munkájuk. Mindkét felmérés során nagy általánosságban az jött ki, hogy a legjobbnak tartott képek azok, amelyek nem megrendelésre készültek, hanem úgymond szabad kezet kaptak az alkotás során, azt festettek, amit szerettek volna.
Te jó ég, a szépirodalom meg hogy jutott eszedbe rólam?
Ugye ez tényleg csak azért, mert nagyon offon vagy az anatómiától?
Nem, nincsenek szépirodalmi ambícióim, és sosem fordult meg a fejemben, hogy amit alkotnék, az az lenne, hisz attól még, hogy valaminek van mondanivalója és esetleg nem szokványos, az nem lesz szépirodalom.
Hiriajuu írta:
Erre csak most bereflektálok gyorsan, mert izé. Mi az, hogy kizárt dolog, hogy élvezzem?
Hadd tudjam már én, hogy mit élvezek és mit nem, és ne te dönts el nekem, jó? Nekem nem kell egy filmnek tökéletesnek lennie ahhoz, hogy egyszer végig tudjam ülni és ne bánjam a belefektetett időt, tudok szeretni tökéletlen dolgokat is, a hibáikkal együtt. Attól, hogy te nem élveznél egy 'középszerű' filmet, más még lehet hogy igen. Pont azért írtam az egész reagot, hogy lásd, vannak olyan emberek is a világban, akik nem úgy állnak hozzá dolgokhoz, mint te. De csak azt hoztad le belőle, hogy nem, ez nem lehet, mert te nem így állsz hozzá.
Én elég sok filmet becsülettel végignéztem és elszórakoztam rajta úgy, hogy amúgy összességében a végén azt mondtam róla, hogy kösz, többször nem. Egyszer szódával viszont elment, mert igazán rossz film kevés van, és annak tényleg neki sem állok. Amivel nincs különösebb bajom, annak még inkább. És képzeld, van olyan ember a világon, aki egy nem igazán rossz, de nem igazán jó filmet végig tud nézni, ha van benne valami, vagy valaki, amit vagy akit szeret.
Elhiszem, hogy te nem így állsz a dologhoz, de akkor te is hidd el nekem, hogy én viszont igenis így nézek filmeket. Elég sokat. Nem éreztem hülyeségnek sosem, hogy egy színész miatt megnézzek egy filmet, és őszintén szólva még senki nem közölte velem eddig, hogy hülyeség lenne, pedig elég sokat beszélgetek emberekkel a témáról. Szóval nem, nem értem, mert én megnézek egy filmet, ha valami felkelti az érdeklődésemet, legyen az színész, rendező, forgatókönyvíró, bármi más, nem szükséges, hogy a kedvenc témám legyen, a kedvenc rendezőmmel és a kedvenc színészeimmel. Elég kevés filmet néznék akkor...
Elnézést, rosszul raktam össze a mondatot, mert így ugye mindkét jelzőre utal, azt próbáltam írni, hogy ha minden más rossz(forgatókönyv, rendezés, fényképezés… stb.), akkor egyetlen színész világmegváltó játéka sem fogja tudni megmenteni a filmet, és itt tényleg fenntartom, hogy kizárt dolog, hogy bárki is élvezze. A középszerű az más, ott el tudom képzelni, hogy egy átlagon felüli színészi alakítás kihúzhatja a tizenkettő egy tucat kategóriából. Illetőleg szerintem a kategóriákat is félreértjük, mert ami nálam középszerű, az a tipikus üres film, ami általában 90%-ban sablonokból építkezik, az ember unottan üli végig, de azért végigüli, mert nincs úgy kirívó hibája, ami miatt lekapcsolná, viszont egy hét múlva már a címére sem fog emlékezni. Az, amiről azt írod, hogy egyszer jó volt, élvezted, de többször kösz nem, nos, az nekem már a jó filmek köze sorolandó, mondhatni a jó filmek alsó szegmensét ilyen filmek alkotják. Ha pontilag kéne kifejezni, akkor a középszerű filmek azok, amikre Imdb-n ötöst szoktam nyomni, az egyszer nézős, de jó filmekre meg hatost. Nyilván az persze szubjektív, hogy ki melyikbe mit tesz.
Tökéletes filmet meg sosem várok, nincs is ilyen, szóval hülyeség lenne. Én egyszerűen csak azt állítottam, hogy nem kötődöm se kedvenc rendezőhöz, se kedvenc színészhez, hanem a summary alapján eldöntöm, hogy érdekel-e(és ez nem azt jelenti, hogy kedvenc témám kell legyen, csak hogy érdekeljen), szeretném-e megnézni a filmet, aztán majd a végén kiderül, hogy jó volt-e vagy sem. (Vagyis néha nem a végén derül ki, hanem már húsz perc után, de az már tényleg a bűnrossz kategória.
)
Egyébként ha már rossz filmek, azt mondod, kevés rossz film van… nos, én általánosságban nem mondanék semmit, lévén a világ összes filmjét nem láttam, de azok közül, amiket láttam, úgy vettem észre, hogy kb. ugyanannyi jó és rossz film került elém, és a legtöbb középszerű volt. Amúgy ha szeretnéd, én szívesen írok neked rengeteg rossz filmet, és nyilván ez csak a töredéke annak, amennyi valójában van…
Ritsu, ha számít valamit a véleményem, szerintem akkor, ha tényleg lelomboz az, hogy kevés az olvasód, lehet ki kéne próbálnod, hogy csak magadnak írod tovább a paródiád második részét, és lehet, hogy így megjön a kedved hozzá, mert nem azon kattogsz majd, hogy hányan olvassák majd. Amúgy szerintem ez nagyon hasonló szituáció lehet, mint az átírt regényem feltöltése: az olvasóid szerintem valami mást szerettek volna látni, nem egy újabb paródiát, pláne nem egy folytatást. És nem azért mert az első nem tetszett nekik, csak most épp lehet, kell nekik a változatosság. De nem szeretném rád erőltetni ezt a dolgot, csak egy ötlet volt…
Esmi írta:
Én is úgy látom, hogy az original részlegben elég kevés kritika érkezik, talán csak jókor van jó helyen egy regény ahhoz...
Ez tény, valóban elég kevés a kritika azon a részlegen, azonban a te történeted még csak most indult, és eddig mindegyik fejezetre jut egy kritika, és ez – tudom, hogy rosszul hangzik, de igaz – már jónak számít ezen a részlegen, lévén sok történet még ötödik-hatodik fejezet után is nullkritikás. Nem vagyok biztos benne, hogy ez segített, de remélem, hogy igen.
(Persze ugyanez sok elhanyagolt fandomról is elmondható.)